8/6/12

Πόσα ακόμα «αναγκαία κακά»;

Θα θέλαμε να τοποθετηθούμε ως Ανεξάρτητη Αριστερή Συσπείρωση Πληροφορικής για το ζήτημα που προέκυψε με την παράταση της 3ης εργασίας στο μάθημα των Δομών Δεδομένων και για την οργάνωση του μαθήματος των παράλληλων συστημάτων.

Διαβάσαμε το mail που έστειλε ο κ. Κοτρώνης για την παράταση της άσκησης των δομών. Γενικά είναι δικαίωμα του κάθε διδάσκοντα να κάνει ό,τι αυτός θέλει στα πλαίσια του μάθηματός του χωρίς βέβαια οι επιλογές του να είναι κατά της διευκόλυνσης των φοιτητών του τμήματος. Και στο τμήμα μας η αλήθεια είναι ότι συχνά παρατηρούνται φαινόμενα και στάσεις από τους διδάσκοντες σε θέματα εργασιών που είναι κατακριτέα. Στη συγκεκριμένη περίπτωση ζητήθηκε παράταση για μια άσκηση για πολύ συγκεκριμένους λόγους:

Δεδομένων των συνθηκών υπό τις οποίες δόθηκε η τρίτη άσκηση και συγκεκριμένα:
  • διήμερη καθυστέρηση ανάρτησης της άσκησης (23-05 αντί για 21-05 που είχε αρχικά ανακοινωθεί)
  • τριήμερη καθυστέρηση λόγω λανθασμένων αρχείων που αναρτήθηκαν (τα σωστά αρχεία τα παραλάβαμε στις 26-05)
  • ήδη έχουμε καθυστερήσει 5 ημέρες χωρίς δική μας υπευθυνότητα

Θα ήταν τρομερά δύσκολο από αυτές τις 5 ημέρες να μας δοθεί τουλάχιστον η 1 ως παράταση (δηλαδή η ημερομηνία παράδοσης να γίνει 08-06, αντί για 07-06) ;

Ομόφωνα όλοι στήριξαν την πρόταση του συμφοιτητή τους και λόγω δικής σας καθυστέρησης εκκίνησης της διαδικασίας εργασίας στην άσκηση με τα σωστά δεδομένα και εκφώνηση δεν τίθεται καν θέμα χαριστικής παράτασης αλλά θα λέγαμε πως ήταν χρέος σας να δοθεί.

Παράταση με μείωση 10%

Τι πραγματικά εξυπηρετεί αυτή η ποινικοποίηση; Αποτελεί κάποια βελτίωση των όρων σπουδών ή μήπως αποτελεί δικαιοσύνη και προς ποιον; Θεωρούμε ότι αυτό το μέτρο, μόνο κακό κάνει στις σχέσεις φοιτητών-καθηγητών στην επικοινωνία τους και στο αμοιβαίο σεβασμό μεταξύ τους. Δεν προσφέρει απολύτως τίποτα. Μόνο ως μέτρο πειθάρχησης και εντατικοποίησης μπορούμε να το δούμε, την στιγμή που οι πιέσεις σε βάρος των φοιτητών από όλα τα μέτωπα (πανεπιστήμιο, οικογένεια) ολοένα πληθαίνουν. Επίσης από τη στιγμή που δόθηκε παράταση θεωρούμε προκλητική τη φράση:

Θα ζητήσω από έναν διορθωτή που εκπονεί διδακτορικό να αλλάξει τον προγραμματισμό του για την διόρθωση αυτών των ασκήσεων.

Για τη φράση αυτή έχουμε να πούμε και να υπενθυμίσουμε ότι προβλήματα με τον φόρτο εργασίας των βοηθών των μαθημάτων υπάρχουν, επειδή υπάρχει αλόγιστη αύξηση του φόρτου εργασίας στα περισσότερα μαθήματα χρόνο με το χρόνο από τους ίδιους τους διδάσκοντες. Δεν υπάρχει ούτε ένας φοιτητής που να μη καταλαβαίνει πως η παράταση μιας άσκησης δεν είναι απλό θέμα για τους διορθωτές, αλλά επίσης δεν υπάρχει ούτε ένας φοιτητής που να πιστεύει ότι αυτή η κακή διαχείριση του χρόνου σε συνδυασμό με το φόρτο εργασίας δεν προέρχεται από αυθαιρεσίες των διδασκόντων. 

Σε ότι αφορά το θέμα των παράλληλων συστημάτων (βασικό μάθημα 1ου τομέα), έχουμε να πούμε ότι και σε αυτή την περίπτωση οι αντιδράσεις για τον τρόπο οργάνωσης του μαθήματος και την εργασία ήταν επίσης πολλές. Σε όσους επιθυμούσαν ένα βασικό μάθημα πρώτου τομέα και υπολόγιζαν σε αυτό για την εξεταστική του Ιουνίου η απάντησή σας ήταν μια εβδομάδα πριν την εξεταστική να ανακοινώσετε την εργασία του μαθήματος η οποία αξιολογείται με ποσοστό 50% του τελικού βαθμού έναντι 30% που είχατε πει στην αρχή του εξαμήνου, είναι ατομική και έχει προθεσμία μέχρι τις 12/7. Ένας φοιτητής που παρακολουθούσε όλο το εξάμηνο το μάθημα δεν είναι δυνατό να μαθαίνει λίγο πριν την εξεταστική ότι η εργασία η οποία προφανώς και δε θα έχει χρόνο μέσα στην εξεταστική για να εργαστεί θα ανέρχεται στο 50% του βαθμού του. Ως αποτέλεσμα πιστεύουμε καθυστερείτε φοιτητές που ήθελαν να τελειώσουν είτε για πτυχίο είτε για άλλους λόγους με αυτό το μάθημα και τους αναγκάζετε να αφήσουν την εργασία για το Σεπτέμβρη μιας και δεν υπάρχει χρόνος για να εργαστούν για μια εργασία αξίας 50% του βαθμού μέσα στην εξεταστική.

Θεωρήσαμε υποχρέωσή μας να τοποθετηθούμε για αυτά τα δύο γεγονότα, καθώς πιστεύουμε ότι οι φοιτητές για ακόμη μια φορά πέρασαν στο παρασκήνιο της οργάνωσης των μαθημάτων σαν να μην ήταν ποτέ ο λόγος της ύπαρξης των ίδιων των μαθημάτων. Δυστυχώς παρόμοια φαινόμενα παρατηρούνται και σε άλλα μαθήματα κατά καιρούς και δεν δεχόμαστε από κανένα διδάσκοντα να παρουσιάζονται ως αναγκαία κακά στα πλαίσια της οργάνωσης των μαθημάτων τους.

Ως ύστατη προσπάθεια εύρεσης λύσης προτείνουμε την ανακοίνωση παράτασης της υποβολής της άσκησης των Δομών Δεδομένων για την Δευτέρα 11/06 και ώρα 12μμ. Επίσης κρίνουμε ως θετική μια συζήτηση με τους φοιτητές που παρακολουθούν το μάθημα Παράλληλα Συστήματα για το θέμα της άσκησης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου