26/4/10

ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΕΣ ΠΡΟΟΔΟΙ : ΒΟΗΘΕΙΑ Ή ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ;

Εδώ και καιρό έχει παρατηρηθεί στο τμήμα μας το φαινόμενο των υποχρεωτικών προόδων σε μαθήματα. Ωστόσο τη φετινή χρονιά η κατάσταση ξεπέρασε καθε προηγούμενο και κάθε λογική. Το θέμα έχει τεθεί επανειλλημένως στους καθηγητές τόσο σε παραστάσεις διαμαρτυρίας, όσο και σε Συνελεύσεις Τμήματος, ωστόσο η στάση τους ήταν πάντα εξοργιστική. Στην αρχή προσποιήθηκαν ότι δεν γνωρίζουν πως υπάρχουν υποχρεωτικές πρόοδοι και όταν δεν μπορούσαν να συνεχίσουν να ισχυρίζονται κάτι τέτοιο, οι περισσότεροι δήλωσαν πως δε συμφωνούν, παρ' όλα αυτά , τα μαθήματα που έχουν υποχρεωτικές προόδους γίνονται όλο και περισσότερα! Οι ίδιοι οι καθηγητές των μαθημάτων που έχουν υποχρεωτικές προόδους επιμένουν ότι είναι για να μας βοηθήσουν να περάσουμε πιο εύκολα το μάθημα , για να μάθουμε , για να ανέβει το επίπεδο σπουδών κλπ. Δεν αναφέρουν ωστόσο ότι το αποτέλεσμα στο οποίο έχει οδηγήσει αυτή η μέθοδος είναι να μετατραπεί το τμήμα μας σε εξεταστικό κέντρο, ότι η σχολή έχει πλέον αδειάσει απο φοιτητές, καθώς αναγκάζονται να κάθονται σπίτι τους και να διαβάζουν προκειμένου να ανταπεξέλθουν στο φόρτο των συνεχών εργασιών και προόδων.

Το ποτήρι ξεχείλισε τη περασμένη εβδομάδα με την πρόοδο της Αριθμητικής Ανάλυσης. Το μέγεθος του προβλήματος φάνηκε από την ημέρα της προόδου όπου ήρθαν άπειροι φοιτητές να γράψουν (απολύτως λογικό, όταν εφαρμόζονται μέθοδοι που οδηγούν σε μεγάλη αποτυχία να συσσωρεύεται μεγάλο πλήθος φοιτητών). Τα αποτελέσματα ήταν ακόμα πιο απογοητευτικά : Οι περισσότεροι φοιτητές κυμάνθηκαν μεταξύ 40 και 70 , ενώ ο υψηλότερος βαθμός ήταν 85!!! Αυτό σημαίνει ούτε λίγο ούτε πολύ ότι από τώρα είναι βέβαιο πως κανείς δε μπορεί να διεκδικήσει το 100% του βαθμού, καθώς η πρόοδος συμβάλλει 30% στο τελικό βαθμό! Στο ίδιο μάθημα πέρισυ υπήρχαν φοιτητές που η πρόοδος τους είχε μειώσει το βαθμό κατά 1 ή και 2 μονάδες και ο διδάσκοντας απάντησε " αν δεν είχες διαβάσει για την πρόοδο, δεν θα έγραφες καλά στο τέλος "!! Επίσης πολλοί φοιτητές εγκατέλειψαν το μάθημα λόγω της κακής βαθμολογίας στην πρόοδο ( κάτι που προφανώς θα γίνει και φέτος και θα δημιουργηθεί ακόμα μεγαλύτερη συσσώρευση φοιτητών ).

Ο δρόμος που προτείνουμε εμείς για την αντιμετώπιση του προβλήματος είναι αυτός των μαζικών και δημοκρατικών διαδικασιών του Συλλόγου, των μαχητικών μορφών δράσης των ίδιων των φοιτητών και των παραστάσεων διαμαρτυρίας . Κάθε προσπάθεια παράκαμψης του συλλόγου με "επιτροπές" και επιστολές σε καθηγητές από διάφορους "παράγοντες", ερήμην των φοιτητών, τη θεωρούμε αυθαίρετη και καταδικαστέα, πλήττει την ίδια τη δυνατότητα πίεσης από τη μεριά των φοιτητών. Αντίθετα, είναι ανάγκη να αντιμετωπίσουμε άμεσα αυτά τα ζητήματα με άλλους όρους, στη κατεύθυνση και των αποφάσεων των Γενικών Συνελεύσεων πάνω στο ζήτημα της εντατικοποίησης. Είναι απαραίτητο να απαιτήσουμε τόσο στο συγκεκριμένο μάθημα όσο και σε όλα τα υπόλοιπα οι πρόοδοι να γίνουν προαιρετικές. Όταν λέμε προαιρετικές, εννούμε να προσμετράται στο τελικό βαθμό μόνο εφ' όσον λειτουργεί θετικά. Εναλλακτικά, οι πρόοδοι να είναι απαλλακτικές δηλαδή να διαλέγουν ποιοι φοιτητές θέλουν να εξεταστούν στις προόδους και να απαλλάσσονται απο τις τελικές εξετάσεις (όπως πχ στις πιθανότητες).

Καλούμαστε λοιπόν να απαιτήσουμε άμεσα:


ΚΑΜΙΑ ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ ΠΡΟΟΔΟΣ ΣΕ ΜΑΘΗΜΑ. ΟΙ ΠΡΟΟΔΟΙ ΝΑ ΠΡΟΣΜΕΤΡΩΝΤΑΙ ΜΟΝΟ ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΠΟΥ ΒΕΛΤΙΩΝΟΥΝ ΤΟ ΒΑΘΜΟ ΤΟΥ ΦΟΙΤΗΤΗ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου