20/4/10

ΜΠΛΟΚΟ ΣΤΑ ΜΕΤΡΑ ΠΟΥ ΣΚΟΤΩΝΟΥΝ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΜΑΣ…

Δεν έχει περάσει ένας μήνας από την ψήφιση των πιο βάρβαρων και αντιλαϊκών μέτρων από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, με την πλήρη συναίνεση ΝΔ–ΛΑΟΣ, και η κυβέρνηση ετοιμάζεται για νέα επίθεση σε εργασία και ασφαλιστικό. Το κεφάλαιο στην προσπάθεια του να βγει από την κρίση του αλώβητο προχωράει σε απολύσεις, μείωση μισθών, περικοπές επιδομάτων, ενώ έρχεται νέος γύρος ιδιωτικοποιήσεων, το νέο φορολογικό και το ασφαλιστικό. Κομμάτι αυτής της επίθεσης δεν θα μπορούσε να μην αποτελεί και η παιδεία, με το νέο Πολυνομοσχέδιο της Άννας Διαμαντοπούλου να κατατίθεται προς ψήφιση και ο θεσμός του Εθνικού Φορέα Πιστοποίησης και του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων να είναι στα σκαριά.


Το Πολυνομοσχέδιο χωρίζεται σε δύο ενότητες και περιέχει σειρά αντιδραστικών ρυθμίσεων. Η πρώτη ενότητα με τίτλο “Αναβάθμιση του ρόλου του εκπαιδευτικού” περιγράφει τον τρόπο, ή καλύτερα τα εμπόδια τα οποία ο υποψήφιος εκπαιδευτικός θα πρέπει να υπερβεί για να μπορέσει να προσληφθεί. Καταρχήν, πρώτη και απαραίτητη προϋπόθεση αποτελεί η λήψη του “Πιστοποιητικού Παιδαγωγικής Κατάρτισης”, είτε σε μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών είτε σε ειδικό πρόγραμμα μετά τη λήψη πτυχίου, ρύθμιση που παρατείνει κατά 2 έτη τις σπουδές! Το νέο σύστημα καταργεί τις προσλήψεις εκτός ΑΣΕΠ και καθιστά απαραίτητη προϋπόθεση την επιτυχία όλων ανεξαιρέτως των εκπαιδευτικών στον ΑΣΕΠ. Δικαίωμα συμμετοχής στις εξετάσεις του ΑΣΕΠ έχουν μόνο όσοι έχουν αποκτήσει το πιστοποιητικό παιδαγωγικής κατάρτισης. Ακολούθως, ο υποψήφιος εκπαιδευτικός θα αξιολογείται με βάση το βαθμό του στις εξετάσεις, την προϋπηρεσία, ακαδημαϊκά προσόντα και κοινωνικά κριτήρια (γενικόλογες διατυπώσεις που έχουν όμως να κάνουν με την ανάγκη του υποψηφίου να συλλέγει πιστοποιητικά από σεμινάρια, ξένες γλώσσες, διάφορες εργασίες και συνέδρια για να μπορέσει κάποτε να βρει δουλειά). Αφού λοιπόν ξεπεράσει όλα αυτά τα εμπόδια ο εκπαιδευτικός, διορίζεται ως “δόκιμος” (!!!) (επί της ουσίας συμβασιούχος ορισμένου χρόνου) επί δύο χρόνια υπό την επίβλεψη “μέντορα”. Μετά τα δύο χρόνια αυτά χρόνια, χρόνια τρομοκράτησης του εκπαιδευτικού και εργασίας του υπό την απειλή της απόλυσης, θα αξιολογείται για το κατά πόσον μπορεί να συνεχίσει να εργάζεται σαν εκπαιδευτικός και αν αξιολογηθεί αρνητικά, τότε θα χάνει το επαγγελματικό δικαίωμα του εκπαιδευτικού! Ταυτόχρονα το υπουργείο προχωρά στην περεταίρω ελαστικοποίηση των σχέσεων εργασίας του εκπαιδευτικού, δημιουργώντας έναν εκπαιδευτικό – λάστιχο που θα καλύπτει τα κενά με υπερωριακή εργασία (5 ώρες για κάθε μόνιμο εκπαιδευτικό), διευρύνοντας το θεσμό των αναπληρωτών (16ωρη εργασία) και της δεύτερης ειδικότητας του εκπαιδευτικού (πχ. ο Φυσικός θα διδάσκει και Χημεία).

Στο ίδιο νομοσχέδιο, ο διευθυντής του σχολείου αποκτά καθήκοντα μάνατζερ, αφού πλέον θα επιμορφώνεται σε θέματα διοίκησης της εκπαίδευσης σε συνεργασία με το Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης! Το σχολείο της αγοράς από δω και πέρα θα αξιολογείται με βάση συγκεκριμένα κριτήρια: τους πόρους – δηλαδή την οικονομική διαχείριση, τη διοίκηση, την εφαρμογή του προγράμματος χωρίς απώλεια διδακτικών ορών (κατά πόσον δηλαδή έχει γίνει καλύτερη κατανομή των εκπαιδευτικών με βάση το κόστος και το κατά πόσον υπάρχει εύρυθμη λειτουργία, αν χάνονται δηλαδή διδακτικές ώρες από απεργίες ή καταλήψεις), την καινοτομία καθώς και την επίδοση των μαθητών! Πρόκειται δηλαδή για την κατηγοριοποίηση των σχολείων σε σχολεία καλά και κακά, σε σχολεία που λειτουργούν με μεγάλο ή μικρό κόστος, σε σχολεία με καλούς και σε σχολεία με κακούς μαθητές, σε σχολεία με και χωρίς “κοινωνική προσφορά”. Προφανώς, τα αποτελέσματα της αξιολόγησης θα δεθούν με την ίδια τη χρηματοδότηση, όπως αποδεικνύουν τα εφαρμοζόμενα μοντέλα. Αποτελούν εν τέλει ρυθμίσεις που εντείνουν δραματικά τους ταξικούς φραγμούς στην εκπαίδευση, για σχολεία που θα λειτουργούν σαν επιχειρήσεις, για σχολεία που από τη μία θα παράγουν φοιτητές ανωτάτων σχολών και σχολεία που θα δίνουν διαβατήρια στην ιδιωτική εκπαίδευση, στα κολέγια και στα ΙΕΚ. Γι' αυτό δεν εντυπωσιάζει κανένα η κίνηση της κατάργησης της βάσης του 10 που προβλέπει το νομοσχέδιο, κίνηση που προσπαθεί να ενσωματώσει τις αντιδράσεις. Γιατί αυτή η κυβέρνηση, που νομιμοποιεί τα ΚΕΣ και την ιδιωτική εκπαίδευση και που εντείνει τους ταξικούς φραγμούς, δε μπορεί να πείσει για το αντίθετο.

Στη δεύτερη ενότητα με τίτλο “Επείγουσες Βελτιωτικές Παρεμβάσεις στη Λειτουργία των ΑΕΙ” θεσπίζει το ηλεκτρονικό σύγγραμμα, το οποίο προβλέπεται να ισχύσει τη μεθεπόμενη ακαδημαϊκή χρονιά, ούτως ώστε να μειωθεί το περιττό κόστος! Εδώ δε μιλάμε για την περικοπή συγγραμμάτων που προβλέπει ο νόμος πλαίσιο της ΝΔ αλλά για πλήρη περικοπή τους! Ακολούθως, προβλέπεται η μείωση στον αριθμό των μετεγγραφών. Στη συνέχεια, προβλέπει την ενίσχυση των Ειδικών Λογαριασμών Κονδυλίων Έρευνας για την ενίσχυση της επιχειρηματικής έρευνας. Επίσης, προχωρά σε αναβάθμιση της λειτουργίας και της μονιμότητας των ΑΔΙΠ, δηλαδή των μονάδων της Αξιολόγησης (εξωτερικής και εσωτερικής), που θα λειτουργούν με τα κριτήρια που θέτουν οι επιταγές της Ε.Ε. για να μπορέσει αυτή να εφαρμοστεί με πιο αποτελεσματικούς και γοργούς ρυθμούς. Στην τελευταία ενότητα, αναφέρονται τα κριτήρια αδειοδότησης των Κέντρων Μεταλυκειακής Εκπαίδευσης, δηλαδή των ΚΕΣ. Τα κριτήρια θα είναι τέτοια, που θα συμμορφώνονται πλήρως με τις κατευθύνσεις της Ε.Ε. ούτως ώστε να μη διατυπώνονται παρεκκλίσεις από το ευρωπαϊκό δίκαιο. Με το νέο θεσμικό πλαίσιο, που θα διορθώνει τις “ατασθαλίες” του νόμου για τα ΚΕΣ που θέσπισε η ΝΔ, τα κολέγια αποτελούν πλέον αναγνωρισμένα ιδρύματα ιδιωτικής εκπαίδευσης και ενσωματώνεται επί της ουσίας η κοινοτική οδηγία 36-05 με άμεση παράκαμψη του άρθρου 16 του Συντάγματος.

Παράλληλα ο Εθνικός Φορέας Πιστοποίησης και το Εθνικό Πλαίσιο Προσόντων που ετοιμάζει το υπουργείο στα πρότυπα του Ευρωπαϊκού, δεν είναι παρά η εμπέδωση της λογικής της Μπολόνια, αλλάζοντας συνολικά τον τρόπο που κατοχυρώνονται και πιστοποιούνται τα επαγγελματικά και εργασιακά δικαιώματα. Κατατάσσει την εκπαίδευση σε 8 βαθμίδες και πιστοποιεί τον κάθε υποψήφιο εργαζόμενο βάση τριών κριτηρίων: γνώση (πχ. πτυχίο), δεξιότητα (πχ. παρακολούθηση σεμιναρίου), ικανότητα (πχ. ξένη γλώσσα). Καταργείται έτσι κάθε έννοια συλλογικής διαπραγμάτευσης. Ο καθένας ανάλογα με το εύρος των πτυχίων, των σεμιναρίων, των δεξιοτήτων και της προϋπηρεσίας που θα έχει, θα διαπραγματεύεται ατομικά τους όρους εργασίας. Από το πτυχίο περνάμε στον Ατομικό Φάκελο Προσόντων, τις πιστωτικές μονάδες. Αποτελεί το συνεκτικό ιστό για να υλοποιηθούν μια σειρά από άλλες αντιδραστικές διατάξεις που έχουν ακυρωθεί από το φοιτητικό κίνημα. Έτσι, σύστημα οκτώ βαθμίδων δε μπορεί να υπάρξει χωρίς την αξιολόγηση-κατηγοριοποίηση των σχολών ή χωρίς τα ινστιτούτα Δια Βίου Εκπαίδευσης-αιώνιο τρέξιμο και επανακατάρτιση των αποφοίτων με δικά τους έξοδά. Από την άλλη, σε ένα τέτοιο σύστημα οκτώ βαθμίδων χωράνε μια χαρά τα ΚΕΣ κα τα ιδιωτικά πανεπιστήμια, δηλαδή, μια σειρά επιχειρήσεων εκπαίδευσης που πιέζουν όλο το εκπαιδευτικό σύστημα σε πιο αποστειρωμένα και τεχνοκρατικά μονοπάτια, ευθυγραμμίζοντας έτσι την εκπαίδευση με τις ανάγκες της αγοράς. Τέλος, μια τέτοια διάταξη θα κατακερματίσει τη νεολαία σε οκτώ διαφορετικές βαθμίδες.

Εν τέλει, πρόκειται για νέα μέτρα που αναγνωρίζουν την Ιδιωτική Εκπαίδευση, που καταργούν τα δωρεάν συγγράμματα, προωθούν εντατικότερα την Αξιολόγηση, καταργούν το πτυχίο και κάθε έννοια επαγγελματικών και εργασιακών δικαιωμάτων, εντείνουν τους ταξικούς φραγμούς και διαμορφώνουν το σύγχρονο σχολείο- επιχείρηση, το σχολείο της αγοράς και της ελαστικής εργασίας. Τα μέτρα αυτά πρέπει, μαζί με τα νέα μέτρα της κυβέρνησης σε εργασία και ασφάλιση, να βρουν μπροστά τους άμεσα τους αγώνες των εργαζομένων και της νεολαίας για την ανατροπή. Η νέα αντιδραστική σταυροφορία κυβέρνησης - ΕΕ - κεφαλαίου και των συμμάχων τους ΝΔ - ΛΑΟΣ σε εκπαίδευση και εργασία, μαζί με την επίθεση στα δημοκρατικά δικαιώματα και τις ελευθερίες στοχεύει όχι μόνο στο να πληρώσουμε εμείς την κρίση τους αλλά διαμορφώνει και τα πλαίσια στα οποία θα εργάζεται και θα ζει η κοινωνική πλειοψηφία για τα επόμενα χρόνια. Μόνη απάντηση, οι μαχητικοί αγώνες διαρκείας, μόνος δρόμος η κλιμάκωση του φοιτητικού και εργατικού κινήματος για την ανατροπή της επίθεσης. Με μέτωπο παιδείας – εργασίας – δημοκρατίας, για να ηττηθεί η πολιτική ΠΑΣΟΚ – ΝΔ – ΕΕ, για τις σύγχρονες ανάγκες και τα δικαιώματά μας.


ΟΛΟΙ ΣΤΗ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΤΗΝ ΤΡΙΤΗ 20-04 ΚΑΙ ΩΡΑ 13:00 ΣΤΟ ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου