6/4/11

Ζητήματα σχολής


Άλλο ένα εξάμηνο όπως όλα τα άλλα στο DI. Οι καθηγητές λαμβάνουν δράση στην αγαπημένη τους τακτική εξαντλητικού φόρτου εργασίας. Κάθε πέρσι και καλύτερα μιας και κάθε χρόνο μας επιφυλάσσουν νέες εκπλήξεις, την στιγμή που όλοι αναρωτιόμαστε αν γίνεται χειρότερα. Όπως αποδεικνύεται στην συγκεκριμένη σχολή δεν υπάρχει πάτος στο βαρέλι που λέγεται καθηγητική αυθαιρεσία και εντατικοποίηση.

Τι να πρωτοπεί κανείς; Εργασίες, πρόοδοι, εργαστήρια, όλα τα 'χει ο μπαχτσές! Την παράσταση για άλλη μια χρονιά κλέβει το 4ο εξάμηνο. Τρία πακέτα ασκήσεων σε Αριθμητική Ανάλυση και Αλγορίθμους αντίστοιχα θα έλεγε κανείς πως φτάνουν και περισσεύουν για να εξασκηθούν οι φοιτητές στις ασκήσεις των μαθημάτων. Οι καθηγητές όμως μην έχοντας αντιδράσεις εκ μέρους των φοιτητών βαράνε στο ψαχνό και θεωρούν λογικό να ζητάνε και ενδιάμεσες προόδους στα μισά του εξαμήνου! Ταυτόχρονα στο μάθημα των Δικτύων καθιερώθηκε υποχρεωτικό εργαστήριο και πιθανότατα και πρόοδοι(!), σε ένα μάθημα που επί σειρά ετών η παρακολούθηση ήταν αρκετή για να σου δώσει τα απαραίτητο θεωρητικό υπόβαθρο για να συνεχίσεις παραπέρα. Αναμένουμε φυσικά και τις ασκήσεις στις Βάσει Δεδομένων, των οποίων η δυσκολία αυξάνετε συνεχώς τα τελευταία χρόνια. Η Ηλεκτρονική αποτελεί classic πονεμένη ιστορία...

Την ίδια στιγμή όλα τα υπόλοιπα μαθήματα έχουν το κάτι τις τους. Απ' το πρώτο έτος με την Γραμμική Άλγεβρα που οι ασκήσεις δυσκόλεψαν μέχρι τον Προγραμματισμό Συστήματος που και πάλι θα κλείσει κόσμο στα εργαστήρια για εβδομάδες με σκοπό να επιδείξουν προγραμματιστικές ικανότητες ύψιστου επιπέδου, ικανότητες που θα έπρεπε να απαιτεί κανείς μόνο σε όσους είναι ψυχή και σώματι ταγμένοι στο 2ο τομέα.


Μετά από αυτά τα ιερά μαρτύρια του φοιτητή ακολουθεί ο Γολγοθάς! Εξεταστικές express 3 εβδομάδων χωρίς καν Σάββατα! Καλούμαστε να διαβάσουμε-να απομνημονεύσουμε και να τα λύσουμε σωστά, πολλές φορές τραβηγμένα, θέματα σε αλλεπάλληλες εξετάσεις μεταξύ 1-2 ή και μισής ημέρας. Αυτό οι συνάδελφοι της ΔΑΠ-ΝΔΦΚ τον έβαλαν πέρσι ως προσωπική κατάκτηση στον προεκλογικό τους λόγο! Μπράβο και σε εσάς επιστήμονες! Ο φοιτητής του τμήματος είχε σταθερά επί σειρά ετών εξεταστικές 4 εβδομάδων όπου τα μαθήματα απλώνονταν με σαφώς καλύτερο και πιο λογικό τρόπο. Τα πράγματα άλλαξαν για να πάμε μερικοί τύποι για μυκονιάτικο clubbing λίγο πιο νωρίς!

Η γενική κατάσταση της σχολής μας ξαναφέρνει στο προσκήνιο τη συζήτηση για τις πτυχιακές εξεταστικές. Τόσο η ολοένα αυξανόμενη δυσκολία και εντατικοποίηση στους ρυθμούς των μαθημάτων όσο και η μικρή, «στριμωγμένη» εξεταστική περίοδο οδηγούν πολλούς φοιτητές στο να παρατάνε μαθήματα που έχουν διαβάσει ή έστω έχουν προετοιμαστεί κάπως, στο να μεταθέτουν την εξέταση τους σε άλλες εξεταστικές, φορτώνοντας τις εξεταστικές του Σεπτέμβρη. Η αναγκαιότητα της περαιτέρω δυνατότητα εξέτασης πάνω σε μαθήματα είναι δικαίωμα του φοιτητή που βλέπει το πρόγραμμα σπουδών αλλά και των εξεταστικών να γίνεται πιο φορτικό και δυσβάσταχτο. Είναι απολύτως δίκαιο για ένα φοιτητή που έχει συμπληρώσει την κανονική διάρκεια σπουδών (και ίσως έχει παρακολουθήσει ή εξεταστεί πολλές φορές σε ένα μάθημα) να έχει την δυνατότητα παραπάνω από 2 φορές το χρόνο να εξετάζεται, ώστε να μην παρατηρούνται τραγελαφικά γεγονότα όπου φοιτητές παρατείνουν ακόμα και για ολόκληρο χρόνο τις σπουδές τους, χρωστώντας λιγότερο από 5 μαθήματα…


ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΑΥΤΑ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ ΤΟ ΕΞΗΣ ΨΗΦΙΣΜΑ :

Προς του καθηγητές του τμήματος,

Ο Σύλλογος Φοιτητών Πληροφορικής σε μια κίνηση αποφόρτισης του προβληματικού έως τώρα προγράμματος εργασίας των φοιτητών απαιτεί μια σειρά από ενέργειες. Ήδη από πέρσι έχει διαπιστωθεί σημαντικό πρόβλημα στον φόρτο εργασίας του 4ου εξαμήνου, κατά κύριο λόγο. Παρά τις ευγενής προσπάθειες του Σ.Φ. να βρεθούν από κοινού λύσεις στο πρόβλημα (χαρακτηρίζεται έτσι ακόμη και από την διοίκηση του τμήματος καθώς και τον υπεύθυνο προπτυχιακών σπουδών) δεν υπήρξε κάποιο αποτέλεσμα. Για αυτό τον σκοπό απαιτούμε της εξής αλλαγές:

i) Μετατροπή όλων των προόδων του τμήματος, ειδικά του 4ου εξαμήνου, σε προαιρετικές. Ο φοιτητής έχει το δικαίωμα να αποφασίσει για το εάν έχει το απαιτούμενο χρόνο να εξεταστεί σε πρόοδο κατά την διάρκεια του εξαμήνου. Την στιγμή που για την “γνωριμία” του με το αντικείμενο του μαθήματος υπάρχουν ασκήσεις, κρίνεται υπερβολική η εξέτασή του στην ίδια ακριβώς ύλη που έχει εξασκηθεί. Επομένως η πρόοδος μπορεί να χαρακτηριστεί κάτι extra που βοηθάει τον φοιτητή στην εκμάθηση, αν αυτός κρίνει πως μπορεί να αντεπεξέλθει, και όχι βαθμολογούμενο υποχρεωτικό μέρος της εξάσκησης-εξέτασης. (Μοντέλο Ανάλυση ΙΙ κ.α.)
ii) Να υπάρχει έγκαιρος και σωστός προγραμματισμός μεταξύ των καθηγητών κοινών εξαμήνων, αλλά και κοντινών, για την ανακοίνωση τόσο των ασκήσεων όσο και των προόδων. Στο παρελθόν έχουμε αντιμετωπίσει κατ' επανάληψη φαινόμενα ταυτόχρονης εξάσκησης σε δύο και τρία μαθήματα ταυτόχρονα, πράγμα που καθιστά υπέρμετρη την προσπάθεια των φοιτητών σε ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Φέτος με το άνοιγμα του εξαμήνου είδαμε πλέον προόδους να προγραμματίζονται ακριβώς την ίδια μέρα, την στιγμή που το πρόγραμμα εργασιών ήταν τελείως κενό!
iii) Δυνατότητα των φοιτητών να γράφουν για πλήρη (100%) βαθμό στα μαθήματα Αλγόριθμοι & Πολυπλοκότητα, Αριθμητική Ανάλυση και όλα τα φυσικομαθηματικά στην επαναληπτική εξεταστική Σεπτεμβρίου. Είναι άδικο να δεσμεύουμε μέρος του βαθμού (συνήθως αξιόλογο) ως τιμωρία σε όσους δεν κατάφεραν να δώσουν εργασίες στην διάρκεια του εξαμήνου.
iv) Δυνατότητα κράτησης των ασκήσεων στα μαθήματα Αλγόριθμοι & Πολυπλοκότητα, Αριθμητική Ανάλυση για ένα έτος από την αρχική κατάθεσή τους. Με αυτόν τον τρόπο οι φοιτητές που κόπηκαν στο συγκεκριμένο μάθημα θα μπορούν να εξασκηθούν επί βαθμολογίας σε άλλα μαθήματα που πιθανώς έχουν και δεν θα τα αφήσουν χάριν των ήδη εξασκηθέντων επί βαθμολογία.
v) Διεξαγωγή πτυχιακών εξεταστικών στο Τμήμα μας άμεσα για τους φοιτητές από 5 και πάνω έτος. Αρχικά θα πρέπει να διεξάγονται για τα μαθήματα που παρουσιάζουν μεγάλο ποσοστό αποτυχίας. Η διεξαγωγή θα πρέπει να είναι επιπλέον και να μην αποκλείει την δυνατότητα στο φοιτητή εξέτασης και στις κανονικές περιόδους (Σεπτέμβρη και Εξαμήνου). Η επιπλέον διεξαγωγή πρέπει να γίνεται και στην επόμενη περίοδο από αυτή που διεξήχθη το μάθημα (δηλ. ένα χειμερινό μάθημα με μεγάλη αποτυχία στην αντίστοιχη εξεταστική να μπορεί να εξετάζεται και στην αμέσως επόμενη εαρινή).

Επιφυλασσόμαστε να ακούσουμε βελτιωμένες προτάσεις από τους διδάσκοντες στην κατεύθυνση που διασφαλίζει ταυτόχρονα τόσο την ποιοτική μάθηση όσο και την έγκαιρη και δίκαιη προαγωγή των φοιτητών σε επόμενα μαθήματα. Πιστεύουμε πως οι λύσεις που προτείνουμε είναι καθ' όλα λογικές και υπεύθυνες και διασφαλίζουν στο ακέραιο την ποιότητα των σπουδών που θέλουμε ως φοιτητές και θέλετε ως καθηγητές. Παρακαλούμε οι διαδικασίες προς αυτήν την κατεύθυνση να είναι όσο το δυνατόν συντομότερες με σκοπό την ομαλότερη λειτουργία από ακαδημαϊκή άποψη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου