22/4/12

Εντατικοποίηση, εντατικοποίηση, και πάλι εντατικοποίηση...

Για πολλοστή φορά στο τμήμα μας βλέπουμε το πρόγραμμα εξετάσεων Ιουνίου-Ιουλίου να γίνεται ολοένα και χειρότερο για τους φοιτητές και την λειτουργία του ίδιου του τμήματος. Τόσο η συνολική διάρκεια των εξετάσεων, 3 κουτσές βδομάδες, αλλά και η συμπύκνωση των μαθημάτων εντός αυτών των ημερών προμηνύει την μη αποδοτικότητα του προγράμματος και ενδεχόμενα χαμηλά ποσοστά επιτυχίας.

Πρόκειται για κάτι τόσο πασιφανές στους φοιτητές του τμήματος, που η αμέλεια του από πλευράς διοίκησης τμήματος και καθηγητών κρίνεται επικίνδυνη. Είναι άξιο απορίας ο λόγος που παροδικά καταργούνται τα Σάββατα ως ημέρες εξετάσεων και ταυτόχρονα μικραίνει, για να είμαστε πιο σαφής επιβάλλεται για ακόμη μια φορά, η συνολική διάρκεια της εξεταστικής περιόδου στις τρεις εβδομάδες.

Δυστυχώς τα αποτελέσματα των εξετάσεων Φεβρουαρίου-Μαρτίου δείχνουν του λόγου το αληθές. Ότι δηλαδή, το τμήμα έχει θέσει τους φοιτητές σε ολοένα και μεγαλύτερη εντατικοποίηση της οποίας οι εξετάσεις αποτελούν πάντα μόνο το κεράσι στην τούρτα. Οι φοιτητές του τμήματος καλούνται κάθε έτος να υπερπηδήσουν μεγαλύτερα εμπόδια στο ζήτημα των εργασιών είτε λόγο ποσοτικής αύξησης είτε λόγο επαυξημένης δυσκολίας. Μαθήματα που είχαν απαλλακτικές εργασίες, πλέον επιβάλουν υποχρεωτικά τελική εξέταση για τον προβιβασμό των φοιτητών. Σε άλλα μαθήματα βλέπουμε ο φόρτος και η αυστηρότητα να περισσεύουν σε σχέση με προηγούμενα έτη και ο μέσος όρος βαθμολογίας να κάνει βουτιά στο κενό. Αυτά είναι και πάλι μόνο ένα δείγμα από τη συνολική αντιμετώπιση που εφαρμόστηκε στο παρών αλλά και το προηγούμενο ακαδημαϊκό εξάμηνο. Βιαστικές κινήσεις παρατηρούνται σε πολλά μαθήματα στο ζήτημα των διαλέξεων και των παραδόσεων εργασιών, σαν να ήταν οι διακοπές του Πάσχα το τελικό βήμα του εξαμήνου. Γιατί τέτοια βιασύνη; Γιατί τέτοια εντατικοποίηση εκ των έσω;

Η εντατικοποίηση εντός εξαμήνου θα συνεχιστεί και στην εξεταστική περίοδο. Ενώ οι φοιτητές θα έχουν παραδώσει ασκήσεις και θα υλοποιούν νέες κατά τη διάρκεια της εξεταστικής περιόδου, καλούνται να δίνουν αλλεπάλληλα εξετάσεις σε καθημερινή βάση. Αυτό το γεγονός κρίνεται εκ μέρους μας άκρως επιβλαβές τόσο για τους φοιτητές όσο και συνολικά για την λειτουργία του τμήματος. Τα χαμηλά ποσοστά δεν αποτελούν μόνο εμπόδιο στο μέλλον των φοιτητών, την στιγμή μάλιστα που η ανεργία οργιάζει στο 24%, αλλά παράλληλα υποβαθμίζει το ίδιο το τμήμα.

Πως γίνεται αυτό; Είναι προφανές! Υπεράριθμοι φοιτητές συσσωρεύονται στις αίθουσες, με αυτό τον τρόπο καθιστούν την παρακολούθηση αδύνατη για τους ιδίους. Μεγαλύτερος φόρτος για τους βοηθούς που τρέχουν και δεν προλαβαίνουν να διορθώσουν εκ νέου εργασίες, που μπορεί να δίνονται ακόμη και από φοιτητές που είχαν προβιβάσιμο βαθμό στο σύνολο των εργασιών και κόπηκαν στην εξέταση της θεωρίας. Με λίγα λόγια κατακάθεται συνολικά το τμήμα και επιβαρύνεται με υπεράριθμο φόρτο φοιτητών μεγαλύτερων ετών. Αυτή είναι η ποιότητα σπουδών που ονειρεύεται η διοίκηση και οι καθηγητές; Η πλήρης καθίζηση νέων ανθρώπων και η εξόντωση των βοηθών; Προς χάριν ποιας απούσας ποιοτικής αναβάθμισης;

Αν και το πρόβλημα έχει μεγάλες διαστάσεις και δυστυχώς υπάρχει τρομακτική αμέλεια και απουσία διάθεσης συνεργασίας την ύστατη στιγμή προτείνουμε τα παραπάνω διορθωτικά μέτρα για τις εξετάσεις:
  • Θέτουμε προς συζήτηση την εισαγωγή των Σαββάτων ως μέρες εξετάσεων.
  • Καλούμε του καθηγητές να μην εξετάσουν μαθήματα, που μέχρι πέρσι δεν εξετάζονταν γραπτώς. Δεν υπάρχει καμία προφανής ποιοτική αναβάθμιση μέσω της εξέτασης.
  • Απαιτούμε την επιμήκυνση του προγράμματος εξετάσεων μέχρι τις 12-14 Ιουλίου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου